Wednesday, January 22, 2014

...once there, a time...12jan13

...there was a time, not long ago, though time may lie to me (it has before)...

you and I were confident in the candlelight, you were enraptured by words
'laying in folds of gossamer' with you wanting sleep, together
limbs were entangled and I brushed at the small tendrils of hair from your sweet temples
I kissed you like a psalm
those lips - I can taste them still: I knew then I would
your eyes carried grey like a low sky in winter
the smell of your bed, you bowed your head in willing deference at moments
I believed it to mean you cared
please say it were so
please lie and keep lying
and say it was so
     - A Songbook, 21JAN14

"Ma vie est usee.  Allons!  feignons, faineantons, o pitie!  Et nous existerons en nous amusant, en revant amours monstres et univers fantastiques, en nous plaignant et en querellant les apparences du monde.  saltimbangue, mendiant, artiste, bandit, - pretre!  Sur mon lit d'hopital, l'odeur de l'encens m'est revenue si puissante: gardien des aromates sacres, confesseur, marytr...."
- Une Saison En Enfer, "L'eclair", Arthur Rimbaud

Comment active est la colère, mais prolongée est chagrin d'amour! Les maximales éclat prévue avant en plaques de nacre. Mon amour! Il s'est avéré peu et présenté à si peu. Vie pitoyable, vous avez fait une parodie de mon mieux. - A Songbook, 21JAN14

No comments: